Φαίνεται να επικρατεί μια αρκετά μεγάλη σύγχυση στον κόσμο του marketing σχετικά με δύο ζωτικές, αλλά αρκετά διαφορετικές τεχνικές εφαρμογής, εκείνης του Content Marketing και του SEO. Είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς το λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό, αν κάποιος παρακολουθήσει τις διάφορες αναφορές των δύο αυτών τεχνικών σε διάφορα άρθρα στο διαδίκτυο, στα οποία διάφοροι marketers τραβούν μια δυσδιάκριτη γραμμή ανάμεσα σε αυτές τις δύο ανόμοιες στρατηγικές.

Αλλά η αλήθεια είναι αρκετά πιο περίπλοκη. Το Content Marketing και το SEO αποτελούν δύο φυσικά συμπληρώματα μιας γενικότερης στρατηγικής προώθησης μιας επιχείρησης. Και οι δύο τεχνικές τροφοδοτούν η μία την άλλη και ενεργούν ως απαραίτητα εργαλεία κάθε επιτυχημένης καμπάνιας Digital Marketing.

Για να κατανοήσουμε όμως καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται αυτές οι δύο τεχνικές, θα ήταν προτιμότερο να τις αναλύσουμε μεμονωμένα.

Τι είναι το Content Marketing;

Content-Marketing

Μεταφράζοντας τη φράση Content Marketing μας αποκαλύπτεται ευθέως η πραγματική του φύση,: είναι η εφαρμογή των τεχνικών marketing με τη χρήση περιεχομένου. Αποτελεί θα λέγαμε τη βάση όλων των digital marketing εκστρατειών που λαμβάνουν τόπο online. Μπορεί για παράδειγμα να δημοσιεύσατε ένα blog post στο website της επιχείρησής σας την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο θα προωθηθεί σε όλα τα social media κανάλια σας για να προσελκύσετε περισσότερους αναγνώστες, αλλά αυτό που αποτελεί το πραγματικό “καύσιμο” του περιεχομένου σας, είναι η κατάλληλη εφαρμογή των τεχνικών SEO που έχουν γίνει στο παρασκήνιο.

Βέβαια, το να έχετε εφαρμόσει αποτελεσματικά μια SEO στρατηγική δεν σημαίνει πως το περιεχόμενό σας θα πρέπει να είναι τετριμμένο και αδιάφορο. Θυμηθείτε πως το SEO δεν αποτελεί το “μαγικό φίλτρο” το οποίο έχει την ικανότητα να διορθώσει τη συνολική εικόνα ενός website ή ενός blog, μετακινώντας το στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.

Ένας από τους πολλούς παράγοντες που εξετάζουν οι μηχανές αναζήτησης κατά την επεξεργασία του περιεχομένου σας, είναι φυσικά και η συνολική του ποιότητα. Εάν στο περιεχόμενό σας εντοπίζονται ορθογραφικά λάθη, αντιφάσεις και ατοπίες, τότε η αποτελεσματική εφαρμογή των τεχνικών SEO δεν θα έχουν κανένα απολύτως αντίκρισμα.

Πρέπει λοιπόν να δημιουργήσετε εκείνο το αξιοπρόσεκτο περιεχόμενο, το οποίο το συγκεκριμένο κοινό-στόχος σας θα απολαμβάνει, προσφέροντάς του πραγματικές λύσεις στα πιθανά προβλήματά της καθημερινότητάς του.

Τι είναι το SEO;

Το Search Engine Optimization (SEO) είναι ένα σύνολο τεχνικών που διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο και οι σελίδες οι οποίες το προωθούν, γίνονται ορατές από ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο που έχει δημιουργήσει ένας marketer. Με απλά λόγια, η συγκεκριμένη τεχνική βοηθά στην αντιστοίχιση του website σας με ένα ερώτημα αναζήτησης του δημογραφικού στόχου της επιχείρησής σας.

Στόχος του SEO είναι να προσελκύσετε τους κατάλληλους ανθρώπους για το περιεχόμενο το οποίο εσείς δημιουργείτε. Μέσω της στοχευμένης βελτιστοποίησης, των διαφόρων τεχνικών βελτιώσεων και των τακτικών προσαρμογών, ένας εμπειρογνώμονας και επαγγελματίας πάνω στο κομμάτι της προώθησης του SEO, καταφέρνει να αυξήσει το οργανικό traffic του δικού σας website.

Χωρίς όμως πραγματικό περιεχόμενο, είτε πρόκειται για websites, blogs, περιγραφές προϊόντων ή ακόμα και εικόνες και βίντεο, το SEO δεν θα είχε κανένα απτό αποτέλεσμα. Το SEO δεν μπορεί να λειτουργήσει από μόνο του – είναι απαραίτητη η ύπαρξη εκείνου του ποιοτικού περιεχομένου που αντιστοιχεί στα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτουν οι χρήστες, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords).

Αυτό που γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι ότι τα αποτελέσματα του SEO δεν συμβαίνουν “δια μαγείας”. Οφείλονται σε πραγματικούς ανθρώπους που βρίσκονται και εργάζονται στο παρασκήνιο, υποστηρίζοντας τις μηχανές αναζήτησης ώστε να κατηγοριοποιήσουν καλύτερα το δημοσιευμένο περιεχόμενο και κατ επέκταση, τον ίδιο το χρήστη.

Συνδυάζοντας αποτελεσματικά το Content Marketing και το SEO

Δεν τίθεται κανένα πραγματικό ερώτημα μεταξύ Content Marketing και SEO. Το μόνο ερώτημα που πρέπει να σας απασχολεί είναι το πως θα βελτιώσετε τη συνολική προβολή του παραγόμενου περιεχομένου σας με μια ισχυρή εφαρμογή τεχνικών SEO. Πως μπορείτε λοιπόν να συνδυάσετε αυτές τις δύο αποδοτικές τεχνικές προώθησης για την ανάπτυξη της δικής σας επιχείρησης;

Δημιουργήστε περιεχόμενο λαμβάνοντας υπόψη τις μηχανές αναζήτησης

content-marketing-kai-seo-pos-mporoun-na-sunduastoun

Αυτό σίγουρα δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπερφορτώσετε το περιεχόμενό σας με λέξεις κλειδιά. Αντιθέτως, πρέπει να λάβετε υπόψη τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης. Μια μηχανή αναζήτησης προσπαθεί να κατηγοριοποιήσει μια σελίδα ή ένα blog, αναλύοντας και επεξεργάζοντας το δημοσιευμένο περιεχόμενό της. Από την άποψη δημιουργίας του ίδιου του περιεχομένου, αυτό μπορεί να σημαίνει το χωρισμό του σε επιμέρους τομείς θεμάτων, κάτι που θα διευκολύνει αρκετά τη διαδικασία κατηγοριοποίησης του website σας.

Δείξτε συνέπεια στη δημοσίευση του περιεχομένου σας

Αν και αυτό αποτελεί ως επί το πλείστον μέρος της στρατηγικής του Content Marketing, μπορούμε να εντοπίσουμε και κάποιες ευκαιρίες εφαρμογής τεχνικών SEO σε αυτό. Ένας από τους παράγοντες που εξετάζουν οι μηχανές αναζήτησης, είναι και η συχνότητα δημοσίευσης του περιεχομένου σας. Αυτά είναι υπέροχα νέα για ένα website ή blog που διενεργεί τακτικές ενημερώσεις, αλλά και για εκείνους που πιθανόν να έχουν αμελήσει ή ξεκινούν τώρα την παραγωγή περιεχομένου τους., Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν είναι πως η δημιουργία ενός τακτικού προγράμματος δημοσίευσης είναι καθοριστική για την αύξηση της προβολής της επιχείρησής τους.

Κάθε νέο υλικό όχι μόνο σηματοδοτεί ότι εξακολουθείτε να δημοσιεύετε σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο, αλλά αυξάνει τις πιθανότητες να αυξήσετε την κίνηση του website σας, δημιουργώντας πιθανά νέα keywords στις λίστες των αναζητήσεων. Φυσικά αυτό βοηθά και στην αύξηση της αυθεντίας σας (authority), καλύπτοντας και αναλύοντας θέματα σχετικά με το industry με το οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας.

Και κάπου εδώ εμφανίζεται και το SEO, το οποίο εξισορροπεί το περιεχόμενο του website σας, αποτρέποντάς σας να επικεντρωθείτε σε ένα συγκεκριμένο στοιχείο της επιχείρησής σας, αγνοώντας άλλα πιθανά εξίσου σημαντικά στοιχεία της. Οι ειδικοί SEO χρησιμοποιούν τεχνικά εργαλεία ανάλυσης και επεξεργασίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι η επιχείρησή σας καλύπτει όλους εκείνους τους θεματικούς τομείς, ώστε το website σας να παραμείνει στην κορυφή των αναζητήσεων των χρηστών.

Αξιολογήστε την ποιότητα των links που χρησιμοποιείτε

Πιθανότατα να έχετε ενημερωθεί για την ποιότητα των backlinks και πως αυτά μπορεί να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό και την αξιοπιστία του δικού σας website. Οι τεχνικές SEO μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τα μη αξιόπιστα websites που θα πρέπει να αποφύγετε. Αυτή η διαδικασία όμως δεν αφορά μόνο το λεγόμενο link monitoring αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης. Σε τελική ανάλυση, μπορείτε να κρίνετε και εσείς οι ίδιοι ποιο περιεχόμενο από τρίτα sites μπορεί να θεωρηθεί συναφές με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε εσείς οι ίδιοι.

Όταν το ποιοτικό περιεχόμενο του blog σας ή του website σας αρχίζει να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, τα οποία πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν για να βρουν πηγές πληροφοριών υψηλής ποιότητας, θα δείτε ότι οι αριθμοί των backlink σας θα αρχίζουν να αυξάνονται σημαντικά. Καθώς οι πιο σημαντικοί και αξιόπιστοι ιστότοποι αρχίζουν να συνδέονται με τη δική σας σελίδα, οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα το αναγνωρίσουν και θα ανταμείψουν την κατάταξη των σελίδων σας αναλόγως.

Content Marketing και SEO: Μπορείτε να επιλέξετε το ένα έναντι του άλλου;

To Content Marketing και το SEO πρέπει να συνεργαστούν αποτελεσματικά για να παρέχουν στους χρήστες σχετικό περιεχόμενο που τους προσελκύει με αληθινό ενδιαφέρον. Εάν παράγετε ένα εξαιρετικό προϊόν ή προσφέρετε μια ποιοτική υπηρεσία, τότε πρέπει να δημιουργήσετε και το αντίστοιχο περιεχόμενο που θα προσελκύσει νέους χρήστες. Αυτό απαιτεί φυσικά και μια σταθερή και στοχευμένη στρατηγική SEO. Το SEO λοιπόν πρέπει να αποτελεί ένα σημαντικό μέρος του συνολικού σχεδιασμού marketing της επιχείρησής σας. Με πολύ απλά λόγια, δεν αποτελεί μια επιπρόσθετη επιλογή που μπορείτε να κάνετε, αλλά μια απαραίτητη ενέργεια. Εάν κανένας χρήστης δεν μπορεί να δει το περιεχόμενό σας, τότε πως μπορείτε να κατονομάσετε την στρατηγική σας ως Content Marketing;

Υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη συνέργεια μεταξύ Content Marketing και SEO, ειδικά όταν αυτές οι δύο τεχνικές αποδίδουν τα βέλτιστα αποτελέσματα. Γι’ αυτό και οι κορυφαίες εταιρείες Digital Marketing συνδυάζουν τις υπηρεσίες SEO με εκείνες του Content Marketing, διότι γνωρίζουν πως αποτελεί το μοναδικό δραστικό τρόπο προώθησης της εικόνας της επιχείρησής σας. Αυτό σημαίνει πως έχετε μια πλήρη εικόνα του κοινού, της κατεύθυνσης αλλά και της στρατηγικής σας, βελτιστοποιώντας την ποιότητα του περιεχομένου σας. Ακούγεται μια αρκετά απαιτητική διαδικασία (και είναι) αλλά σίγουρα θα σας ανταμείψει σε βάθος χρόνου. Γιατί η ανάπτυξη της επιχείρησής σας, αποτελεί έναν αγώνα μακράς διάρκειας, τον οποίο πρέπει να είστε διατεθειμένοι να δώσετε.